Specifikace

dodge challenger srt hellcat 2015 specifikace top

 

 

NEJVÝKONNĚJŠÍ MUSCLE CAR VŠECH DOB

Jsou to velká slova – nejvýkonnější a nejrychlejší muscle car všech dob. A jsou podložená výkonem 707 koní a točivým momentem 878 Nm, neuvěřitelným časem na čtvrt míle – pouhých 10,8 s – a maximální rychlostí 328 km/h. Žádné jiné sériové auto se nemůže vyrovnat hardcore výkonům Dodge Challenger SRT Hellcat 2015, poháněného zbrusu novým motorem SRT Hellcat Hemi o objemu 6,2 litru, přeplňovaného kompresorem. Řidič může tuto pohonnou jednotku zvolit v kombinaci se zbrusu novou osmistupňovou převodovkou TorqueFlite, která byla speciálně navržena tak, aby dokázala odolat přelomovému výkonu a točivému momentu, nebo šestistupňovou manuální převodovku TREMEC, kterou používá i supersportovní model Viper. Ta je také vybavena interním chladícím čerpadlem a externím, na vozidle umítěným chladičem oleje.

Challenger SRT Hellcat v odstínu TorRed se standardně montovanými kovanými disky z lehkých slintin hliníku o rozměru 20x9,5“ v povrchové úpravě Brass Monkey (na přání).

SRT HELLCAT & SRT 392

Tohle není nějaký výstavní pes co jen štěká a nekouše. Je to SRT Hellcat Hemi V8 6,2 litru s kompresorem. A tahle divoká kočka rozhodně dostojí své pověsti. Vylepšili jsme více než 90 procent dílů, takže je naprosto schopná zvládnout tu hrubou sílu, která se skrývá pod kapotou. Přelomový motor má zbrusu nové vnitřnosti, s kovanou klikovou hřídelí, tvrzenými ložisky a speciálně vyladěným tlumičem kmitů, testovaným na 13 000 ot./min. Samozřejmostí jsou i písty kované z vysokopevnostní oceli, zátěžová ložiska a pístní čepy s karbonovým povrchem jako diamant. Hlavy válců ze špičkového kaleného hliníku s litinovými ventilovými víky jsou optimalizovány pro maximální tepelnou vodivost.

Zbrusu nový kompresor o 2 300 cm3/ot., s vnitřními mezichladiči a integrovaným elektronicky řízeným obtokovým ventilem, který reguluje plnící tlak na maximum 80 kPa (11,6 psi) má maximálním možný průtok 30 000 litrů vzduchu za minutu. To je dost na to, aby motor za jedinou minutu vysál vzduch z místnosti 3 x 4 metry. Dvoušroubové rotory kompresoru mají speciální povrchovou úpravu, která umožňuje dosáhnout menších tolerancí s zlepšit celkové výkony. Vzduch je do sání motoru přiváděn skrze nasávací otvor Air Catcher v parkovacím světle na straně řidiče a otvorem v předním nárazníku. Proudění vzduchu do kompresoru je regulováno škrtící klapkou o průměru 92 mm. Vzduch poté proudí skrze rotory kompresoru, mezichladiče a do sání motoru. To je další jedinečný prvek Challengeru SRT Hellcat.

Když už máte k dispozici takový výkon, zaslouží si exkluzivní úpravy i exteriér. Designu SRT Hellcat dominuje hliníková kapota inspirovaná modelem Viper, jejíž funkční sání je doplněno o dvojici taktéž funkčních výdechů po stranách. Ty efektivně odvádějí teplo z motorového prostoru a omezují turbulence. Na blatnících jsou výrazné plakety SRT Hellcat, takže si na silnici SRT Hellcat s ničím nespletete. Ale tím výjimečnost SRT Hellcat nekončí. Jeho majitelé dostanou při předání vozu dva klíčky – červený a černý. Černý omezuje výkon na „pouhých“ 500 koní, zatímco červený umožní přístup k celému stádu 707 koní.

Uvnitř nabízejí SRT 392 i SRT Hellcat kombinaci prémiových materiálů, technologie inspirované závodními vozy a designových prvků odkazujících na slavnou historii. Standardně dodávaný sportovní volant SRT je vyhřívaný po celém obvodu a vyhřívané, odvětrávané sedačky vás udrží pevně na místě díky masivním bočnicím a střední části čalouněné vysoce přilnavou Alcantarou.

Údaje o výkonech a vozidle mohou být zobrazeny ve více než 125 možných konfiguracích na sedmipalcovém nastavitelném digitálním přístrojovém panelu a v aplikaci Performance Pages v rámci standardního 8,4“ dotykového displeje.

BREMBO ® - Nejrychlejší mucle car v historii potřebuje také prvotřídní brzdný účinek. Proto přichází na řadu ty největší přední brzdy, které se kdy na osobním automobilu od koncernu Chrysler objevily. Vás pohled přitáhnou červené brzdiče Brembo. Vpředu šestipístkové, svírající dvoudílné brzdové kotouče o průměru 15,4 palce, vzadu čtyřpístkové s větranými a drážkovanými kotouči o průměru 13,8 palce. Tyto masivní brzdy jsou optimalizovány pro maximální výkon a jejich dvoudílný modulární design pomáhá vyzařovat teplo a přináší tak efektivní chlazení i při opakovaném brzdění.

MOTOR/TECHNOLOGIE

PRŮŘEZ PŘEPLŇOVANÝM MOTOREM 6,2 SRT HELLCAT HEMI V8

převodové poměry: Široký rozsah pokryje vše od akcelerace po klidné dálniční cestování. Těsně odstupňované převody zabraňují zbytečně častému řazení, i když je na výběr z osmi převodů.
řešení spojkových pásů jen se dvojicí otevřených spojek pro každý převod omezuje ztráty třením.


SVALY UVNITŘ I NAVENEK - Více než 40 let nadšení a inovace spojuje moderní technologie s retro designem. Výsledkem je interiér, který je odpovídajícím protějškem k hardcore exteriéru Challengeru. Zcela přepracovaný kokpit je orientován na řidiče. Všechno bylo navrženo a promyšleno pro maximální pohodlí a snadné ovládání, včetně sportovního volantu, na přání vybaveného pádly řazení, nebo tlačítkového startu. Interiér originálního Challengeru připomínají jak budíky Tic-Toc-Tach v retro stylu, tak i řadící páka nebo volič automatické převodovky, panely dveří s prémiovými měkčenými materiály a na řidiče orientovaná středová konzole s obložením z pravého hliníku.

Jako jediný vůz ve své třídě s pěti místy k sezení a s větším vnitřním prostorem než kterýkoliv muscle car nabízí Challenger místo skutečně pro každého.

Challenger R/T Plus s koženým čalouněním Black Nappa.

Dodge Challenger SRT Hellcat 2015 - pásek úvod
Dodge Challenger a Charger SRT Hellcat - zaplá světla

TECHNOLOGIE 21. STOLETÍ - Systém Uconnect s dotykovým displejem o úhlopříčce 8,4“ je domovem pro na přání dodávaný systém Dodge Performance Pages, který se stal finalistou v soutěži o „technologii roku“ magazínu Autoblog.com. Jeho součástí je vše od Launch Control přes měřič přetížení a zrychlení až po stopky pro sprinty. Data mohou být v reálném čase zobrazena i na sedmipalcovém nastavitelném displeji umístěném v přístrojovém panelu. Pro ty, kteří touží po ještě větší dávce individuality, nabízí standardně dodávaný režim Sport Mode volitelné nastavení, které je dostupné prostřednictvím dotykové obrazovky a umožňuje přizpůsobit požadavkům řidiče cit v řízení, rychlost řazení převodovky, mapy odezvy na plyn, kotrolu trakce a pádla řazení.

TELEFON - Hlasem aktivovaná komunikace umožňuje mluvit prostřednictvím telefonu s připojením Bluetooth ® téměř bez využití rukou. Pokaždé, když nastoupíte do svého Challengeru, je synchronizováno až 1 000 položek z vašeho adresáře.

WEB - Změňte svůj automobil v pojízdný Wi-Fi hotspot a využijte ve svém Challengeru výhod vysokorychlostního internetu se systémem Mopar Web. Cestující mohou využívat několik zařízení zároveň, aniž by potřebovali jakékoliv karty nebo software. Přihlášení nutné. Dodáváno samostatně.

HLASOVÉ OVLÁDÁNÍ - Využijte hlasového ovládání k volbě AM/FM rádiových stanic, ovládání telefonu, zadávání povelů pro navigaci nebo nahrávání poznámek. Kompatibilní s angličtinou, francouzštinou a španělštinou. Výbava na přání.

ZÁBAVA - Užívejte si hudby ve formátu MP3 a využívejte prvky jako je USB vstup, audio konektor, úložiště na pevném disku, hlasové ovládání nebo satelitní rádio SiriusXM (funkční jen v USA) a Bluetooth Streaming Audio.

NAVIGACE - Nabízí špičkovou GPS navigaci a zadávání destinací prostřednictvím hlasového ovládání, spolu s dopravními informacemi v reálném čase. Výbava na přání.

S více než 70 standardními i volitelnými bezpečnostními, zabezpečovacími a technologickými prvky výbavy poznáte, kolik úsilí a znalostí bylo věnováno tomu, aby byl Challenger skutečně vzrušujícím vozem. A stejné množství pokročilé technologie bylo využito k tomu, aby každá z vašich projížděk byla skutečně bezpečná.

VAROVÁNÍ PŘED KOLIZÍ - Radarové senzory detekují, když se váš vůz příliš rychle blíží k jinému objektu a varují vás zvukovým i vizuálním signálem. Výbava na přání.

ADAPTIVNÍ TEMPOMAT (ACC) - Tento systém automaticky přizpůsobuje cestovní rychlost, aby udržel přednastavenou vzdálenost mezi vaším vozidlem a vozem před vámi. Výbava na přání.

COUVACÍ KAMERA PARKVIEW S DYNAMICKOU MŘÍZKOU - Když je zařazena zpátečka, zobrazuje tento systém prostor za vozidlem, včetně mřížky znázorňující aktuální směr pohybu. Zvukový signál vás varuje před blížícími se objekty. Výbava na přání.

MONITOROVÁNÍ SLEPÉHO ÚHLU S DETEKCÍ PŘÍČNÉHO PROVOZU - Dva radarové senzory neustále sledují řidičovy slepé úhly po obou stranách a upozorňují na blížící se vozidlo rozsvěcením ikon v bočních zrcátkách a zvukovými signály. Součástí tohoto systému je systém Rear Cross-Path Detection, který sleduje vozidla/objekty pohybující se kolmo k zádi vozu. To může být neocenitelné při vycouvávání z těsných parkovacích míst. Výbava na přání.

AUTOMATICKÉ STĚRAČE - Systémové senzory automaticky detekují vlhkost na čelním skle a aktivují stěrače. Výbava na přání.

BARVY: PALETA
Nabízené barvy – Vlevo (zpředu dozadu): zelená Sublime Green, stříbrná Billet Silver Metallic, bílá Ivory Tri-Coat Pearl, červená TorRed, černá Phantom Black Tri-Coat Pearl, červenáRedline Red Tri-Coat Pearl. Vpravo (front to back) : bílá Bright White, modrá B5 Blue Pearl,
šedá Granite Crystal Metallic, modrá Jazz Blue Pearl, černá Pitch Black.


Kůže Nappa s doplňky z Alcantary, perforované segmenty z Alcantary a prošívání Tungsten s výšivkou SRT. Černá s na přání montovanými červenými bezpečnostními pásy. Volitelně také černá/červená Ruby – standard u SRT 392 a SRT Hellcat (u modelů SRT s černým interiérem možnost volby mezi červenými a černými bezpečnostními pásy).

Prémiová kůže Laguna s doplňky z perforované kůže a vyraženým logem SRT Performance na sedadlech. Barva Sepia. Volitelně také černá – na přání u SRT 392 a SRT Hellcat (u modelů SRT s černým interiérem možnost volby mezi červenými a černými bezpečnostními pásy).